"Kalau kita senyum.. semua orang berjangkit.. Bila semua orang senyum.. Dunia tiada penyakit.."

"Senyum..Tak perlu kata apa2"
-Sambil terjoget2-

Bila kita senyum kat orang, kita gie mana2 pun orang akan senyum balik kat kita..
Tak kira guys or girls.
Mesti seronok bila duduk dalam situasi camtu kan?? :)
Kita nak gie mana2 pun kita lebih yakin and selesa gitu~

Kawan2 atau sapa yang kenal ngan kita pun tak segan nak tegur kita bila terserempak kat mana2..

Kat shopping complex, kedai secret recipe ker..kfc ker.. (sedapnya cheezy wedges..nyum3) even kat mana2 la..

"Hai, kita pernah jumpa sebelum ni kan??" teguran 1
"Hai, tadi saya nampak awak kat sana..btol tak??" teguran 2
"Assignment kau dah siap belum hah??" teguran sinis..


Meh nak kongsi sket nih..
Dari pemerhatian and pengalaman aku la kan, kebanyakan perbualan pun bermula dengan senyuman..
percaya tak??hohoh..
Even nak ngorat skali pun! :p

"Bila kita senyum, kita akan hasilkan lebih ramai kawan"

-Ahmad Syarif

Beza kan, kalau kita kawan ngan orang yang sentiasa senyum ngan orang yang selalu masam muka?
Kalau yang masam muka tuh, nak tegur pun takut derr...Nak2 awek yang ngah moody tuh..hak3.. Ada bran??

And bila kita berkawan tu, janganla kita jadi penjual ikan..
orang putih kata, selfish~ .. Ni ikannya..


hai abggg... kes3

Senyum kita mampu buatkan orang ketawa
Senyum balik kat kita
Hilangkan duka seseorang
Hilangkan sakit seseorang
and buatkan seseorang jatuh hati kat kita!


Kadang2, orang bleh nilai kita melalui senyuman kita..
Keikhlasan kita and camam2.

Lagipun, senyum kan sedekah
So, selalu la senyum kay..


Tiru macam saya..

Ni aku nak pesan satu..Senyum tu biar bertempat okeh..


p/s: Rasa nak makan KFC ar plak.. cheezy wedges 1, crushier(eja gini ker?) 1..


Sila Komen..
Bestnya dapat baca komen korunk nanti :)
Menarik hadiah kat sini rupanya | Kamus Elektronik BI-BM
8 Responses
  1. Senyum tu tak salah , malah digalakkan...Tapi biar bertempat ...kan ? kan ? hehe...


  2. Ahmad Syarif Says:

    Kes3..
    kat mana2 tempat pun saya senyum..
    jeles tak??hahahaha


  3. Yana Mus Says:

    Betol tu.. Blh ramai kwn.. Tp, ku pnh senyum, tp die buat muka ketat! Org yg lbh tua la..(makcik2)Kerek seyh! So, teros ku berubah n kurgkan senyum.. hihihi.. Kengkonon nk mesralah katerkan.. las2, hampa.. ;-P


  4. Ahmad Syarif Says:

    hak3!!
    saya juga pernah alami situasi yg sama..

    and ada jugak senyum kt awek tp dia wat cam muka blur and takder perasaan langsung..

    -heart feeling..sob3-


  5. SiFuNoVa Says:

    sy tngah senyum la neh.. ^.^ V
    hahaha..btOl senyum biar btmpat~
    Org cOp gler xpsl je kang..haha!


  6. gadisBunga Says:

    hey, nice entry! terus senyum baca entry ni.

    ni kata-kata GB pulak: a smile is contagious.

    heheh~


  7. Ahmad Syarif Says:

    @sifunova
    hohoho..Senyum sorang2 kat tepi jalan pun boleh hape.. :p


  8. Ahmad Syarif Says:

    @gadisBunga

    waaahh..Bagus tuh..
    "smile is contagious!
    :)