Assalamualaikum


Semalam, aku kluar ngan sorang guy and awek tuk overnight hilangkan boring.Almaklumlerrr..CUTI..
Ceritanya begini.



R&R


Mula2 tuh , kitorang nak overnight kat R&R jer.
Kitorang nyanyi2, hiburkan diri sambil tengok laut, dengar bunyi ombak, bunyi ikan sambil tengok bintang bulan.
Kalau lah bulan bisa ngomong sih!
Then, aku main piano kat laptop sampaila orang sekeliling duk usha2 aku dari belakang.
Kalau aku buat show, leh wat duit tuuu!! akekeke.

Kitorang kat sana nun sampai kol 12 malam camtu. Dah baring2 pun taw. Tapi plan berubah bila mat2 India duk usha semacam jer.Hampes! =.="
Yang risaunya sebab ada sorang awek ngan kitorang
So kitorang tukar plan, tido dalam kete .

Dipendekkan cerita, Aku berkorban stay sepanjang malam and bawak diorang jalan2 tanpa hala tuju. Bawak 60km/jam selama 4 jam berterusan.Tanpa Henti woo! Memang mengantukkan arghh.
Diorang pun tertido kat belakang. AKu still berjaga. keh3.
Tup2, kol 4.30 camtu kitorang sampai kat KEDAH and aku rehat jap coz nak beli air and ke tandas.
Masing2 tekejut biawak dari tido and ambik angin sket2 kat beberapa tempat.


HIGHWAY

Dari Kedah nak balik semula ke Penang, kitorang lalu kot highway nun.
Time nieh, aku sorang2 lagi yang stay(sob2), 2 orang tu tido lagi . Isk2..Pulas tlinge baru taw.
AKu bawak la kereta sambil dengar lagu2 kat radio sorang2.
Cuaca mmg dingin btol masa tu. Memang syok bukak tingkap and rasa angin yang masuk.
Angin sepoi2 taufan plak tuh.

Lama lama, aku pun mula rasa letih and mengantuk. Berenti kejap kat perhentian GURUN coz nak sembahyang subuh then pejam mata lam 2 minit camtu jer.
"Sembahyang jangan lupa" - pesanan

Kitorang pilih nak masuk highway sebab cepat, takder lubang2 ngan traffic light.
Disebabkan mengantuk, aku TERTIDO sambil bawak kereta lebih kurang 1 minit!!!
Aku terjaga bila aku terlepas pedal minyak secara mengejut..
Dengan kelajuan 90/km dalam mata terpejam selama 1 min.


macam2 boleh berlaku!!!

Alhamdulillah, aku selamat sampai ke destinasi.

"Memandulah dengan selamat. Ingat orang tersayang"
"Rehat dulu kalao mengantuk!"

"Ya Allah, Terima kasih kerana masih panjangkan umurku dan rakan2 ku.
Terima kasih kerana menyelamatkan perjalananku"

--------------------------------------------
Apa2 pun, aku rindukan budak comeyl aku.
Sian dia tak dapat tido sebab kena gigit nyamuk.


Sila Komen..
Bestnya dapat baca komen korunk nanti :)
Menarik hadiah kat sini rupanya | Kamus Elektronik BI-BM
3 Responses
  1. Senorita Says:

    bestnye overnte kat pantai...
    huhu..

    syariff!! hati2 ok nextime! jgn drive kalo ngtuk.. aishhh


  2. Ahmad Syarif Says:

    @Senorita

    Mmg best overnite tepi pantai sampai kena usha ngan orang2 kat sana.

    InsyaAllah, tak drive dah kalo ngantuk..Bahayes~ :p


  3. siti nurfarahein ali Says:

    aku x comey ke kal?